piątek, 21 października 2016

Wegetariańskie gołąbki :)

Dziś przy piąteczku naszło mnie na wege gołąbki :)


Do których użyłam :
ok 1 główka kapusty włoskiej
3-4 listki liścia laurowego

farsz:
ryż paraboliczny
5 dużych pieczarek
pół sporej cebli
ala wegetariańskie "mięso" mielone ( opcjonalnie)
1 kostka rosolowa grzybowa
pieprz do smaku
1 jajko

sos:
ok 1.5 łyżki mąki
ok 4 łyżki oleju
ok 2 szklanek przegotowanej wody
1 lyżka śmietany
pieprz, sól

1. Farsz-Gotujemy ryż prawie do miękkości (no wiecie prawie jak normalnie) , następnie przecedzamy, ja tutaj dodałam pół surowej cebulki, podsmażone podkrojone w kostkę pieczarki, ok 250 g "mięsa" mielonego z firmy wegetariańskiej Quorn (opcjonalnie) następnym razem będzie chyba po prostu podwójna ilość pieczarek (teraz użyłam 5 dużych pieczarek ), do tego gdy ryż jest jeszcze ciepły wrzucam rosołek grzybowy kostke i dodaje pieprzu do smaku:)na kniec gdy wiem że jest już wszystko dobrze przyprawione dodaje 1 jajko.




2. Sparzam kolejne liście kapusty i wycinam grube przezylenia na dole każdego liścia, następnie nakładam farsz i zawijam najpierw boki do środka i roluje;)



3. Gotowe goląbki układam ściśle w garnku lub patelni  głębokiej- do naczynia na dno układam kiilka sparzonych liści kapusty.
Pomiędzy gołąbki można dodać liście laurowe ;)
Zalać wodą - ja dodałam gorąca przegotowaną wode z czajnika i gotowalam na malym ogniu niecałe pół godziny:)

4.Sos- na patelnię wlewam   olej, na ktory wsypuję mąkę i rozprowadzam jedno z drugim , po okolo pół minucie dodaje wodę przegotowaną z czajnika ok 2 szklanek i przecier pomidorowy, wszystko łączę. Po około minucie przelewam do blendera, dodaje soli i pieprzu do smaku oraz około łyżkę śmietany- miksuje;)

Gotowe;))) smacznego ;)


2 komentarze:

  1. A gdzie mogę kupic ala mięso wegetariańskie "mielone" ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. StefCia mieszkam w Anglii i to mielone które jest na zdjęciu dostępne jest tu powszechnie. Wiem że ta firma nnie sprzedaje swoich produktów w Polsce, przejrzałam internet i znalazłam coś co może pomóc osiągnąć efekt zamiennika mielonego ,jest to sojowe mięso mielone firmy Orico- dostępne w Polsce;) nie próbowałam i nie wiem jak smakuje ,ale próbować można;) niestety nie mam jak wkleić fotki w komentarz.. pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń